Dnes je pondelok, 27.jún 2022, meniny má: Ladislav, Ladislava
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Ako si pomôcť pri práci doma

február 28, 2022 - 12:00
Je možné, že vám už zo všetkého ide prasknúť hlava. Nádych- výdych. Zamerajte sa na malé kroky a veci, ktoré musíte nutne vyriešiť. Ak máte prácu, o to lepšie. Ak je sedavá, dbajte na pár pravidiel, ktoré vám ju môžu uľahčiť.
Foto: 
shutterstock

Vyberte si správnu stoličku - Poloha v sede ovplyvňuje držanie celého tela. Mať pohodlné a kvalitné kreslo či stoličku je pri práci doma nevyhnutné. Stolička na pracovisku by mala podporovať vaše chrbtové krivky, dolnú časť chrbta a krvný obeh. Pri sedení by ste nemali cítiť tlak v zadnej časti kolien. Počas práce by ste nemali používať lakťové opierky (iba pri odpočinku). Keď máte dlhšiu dobu položene ruky na lakťových opierkach, môže dôjsť k bolesti kĺbov.

Umiestnenie monitora - Monitor si umiestnite priamo pred tvár tak, aby bola horná časť obrazovky v úrovni očí alebo mierne pod ňou. Mala by byť približne na dĺžku paže od vás priamo za klávesnicou.

Vhodná myš - Vyberte si myš, ktorá zaistí, aby vaša dlaň nebola úplne plochá – vyhnite sa tlaku na zápästie. Pri pracovaní s notebookom je vhodnejšie používať trackpad, ktorý znižuje napätie v ruke a zápästí.

Všetko na dosah - Majte v dosahu ruky predmety, ktoré často používate, napríklad telefón, pero a kalendár. Ak na niečo nedočiahnete, nenaťahujte sa za tým, radšej vstaňte a prejdite sa.

Prestávky - Venujte svoju telu pozornosť počas celého dňa. Ak sa cítite v napätí a strese, doprajte si na chvíľu pauzu. Každý 30 minút sa postavte, ponaťahujte a prejdite sa. Dve minúty stačia na upokojenie mysle aj tela, na zníženie napätia a rozprúdenie krvi. Na obed skúste ísť na chvíľu von na čerstvý vzduch.

Malé krôčiky vedia spraviť veľkú zmenu. Navonok i vnútri.

- - Inzercia - -